Bron: PositiveDigits

Snelle en eenvoudige implementatie

Het opzetten van een SEA campagne is relatief snel en eenvoudig. Het is zeer flexibel en configureerbaar en kan doorgaans in slechts een paar uur worden ingesteld. Bovendien kunnen er op ad-hoc basis wijzigingen worden aangebracht, zodat je je website-inhoud, zoekwoorden en advertentie-uitgaven voortdurend kunt afstemmen op het gedrag van de doelgroep.Je kunt je bestaande Google Ads-campagnes ook rechtstreeks in Bing Ads importeren, dus met slechts een paar klikken is de campagne actief zonder dat je alles opnieuw hoeft te maken.

Hoge gebruiksintentie

Aangezien zoekadvertenties zijn gebaseerd op zoektermen die zijn gericht op zoekwoorden, biedt het zeer gerichte advertenties aan gebruikers. Mensen vertellen je wat ze leuk vinden, dus je bereikt een geschikt publiek. Uit één onderzoek blijkt zelfs dat 90% van de zoekers precies weet waarnaar ze op zoek zijn, wat een goed teken is als je wilt dat ze actie ondernemen (kopen, downloaden, aanmelden, enz.). Omdat betaalde zoekadvertenties extreem gericht zijn, worden ze als veel minder opdringerig beschouwd dan andere advertentietypen. 

Snelle resultaten

Er is weinig vastgoed voor topposities in organische zoekresultaten. En het bereiken van die felbegeerde posities vereist veel SEO-werk. Zelfs als het je lukt om daar te komen, kost het veel tijd en geduld. Door je een weg te banen naar SERP’s (ook al is hier ook de ruimte beperkt), is het veel sneller en eenvoudiger om een ​​toppositie te scoren.

Grotere naamsbekendheid

Zoekmachine reclame helpt ook om de naamsbekendheid te vergroten. Hoe hoger je advertentie, hoe meer deze wordt gezien. Naarmate potentiële klanten je na verloop van tijd beter leren kennen, wordt je erkend als een relevant en betrouwbaar bedrijf. Hun zoektermen zullen steeds meer gerelateerd worden aan je product, dienst of merk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *