Kun jij agressie vermijden? Je wil er namelijk zo graag wat aan doen. In een winkel voelen erg veel mensen zich onveilig. Maar hoe kun je zorgen dat mensen zich veiliger voelen? Er zijn een paar dingen die je kunt doen, zo kun je bijv. je eigen personeel en beveiligingspersoneel betrekken bij het signaleren van winkeldiefstal. Als je iets ziet wat er niet mag, geef deze persoon dan een winkelmandje en bedankt hem voor de medewerking en loop vervolgens weg. Dit is van groot belang waarom? Omdat wanneer je blijft staan er irritaties zullen ontstaan. Je bent op deze manier klantvriendelijk en probeert agressie hierbij te vermijden.
Agressie vermijden doe je zo
Maar hoe ga jij als winkelier met mensen om? Het is van belang dat je vriendelijk bent en blijft tegen je klanten. Ook als een product niet meer op voorraad is of ze hebben een klacht, je moet vriendelijk blijven en natuurlijk is dat soms lastig. Maar je kiest voor agressie vermijden. Verdiep je daarom als winkeleigenaar of bedrijfsleider in wet- en regelgeving in diefstal en aanhouding. Als je kennis hebt van zaken sta je steviger in je schoenen in geval van agressie. Je weet wat je wel en niet kunt en mag doen, zodat je adequaat kunt handelen. Blijf in ieder geval rustig en geduldig en bij twijfel schakel jij hulp in van buitenaf. Maar in het eerste geval zal je zelf moeten handelen en daarbij is het fijn als je weet wat je wel en niet mag doen.